Naša spletna stran za boljše delovanje uporablja piškotke! Želite izvedeti več?
Ali se strinjate, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen?

Nasveti

Neplodnost je čedalje bolj pogost pojav v sodobni družbi, a za večjo plodnost lahko veliko naredimo sami. Preverite, kako do večje plodnosti in hitrejše zanositve na naraven način.

Spermiogram - nujno zlo pri moški neplodnosti

Spermiogram oz. analiza semena je izredno pomembna preiskava pri ugotavljanju moške neplodnosti. Hkrati je tudi največ, kar lahko moški naredi v prvi fazi na poti do uspešne zanositve, a pogosto predstavlja velik problem, saj so moški prepričani, da z njimi ni nič narobe in se ob oddaji semena počutijo nelagodno.

Naš nasvet je, da opravite analizo semena čim prej. Določanje moške neplodnosti je v primerjavi z žensko mnogo bolj enostavno in prej ko boste izvedeli, če ste plodni ali ne, prej boste lahko ustrezno ukrepali.

Kako poteka preiskava?


Spermiogram lahko opravite z napotnico ali samoplačniško. Moški se zglasi v ambulanti, kjer prejme epruveto ter odide v posebno sobo. Pred oddajo semena je pomembno, da si dobro umije roke, saj lahko bakterije vplivajo na rezultate analize. Po ejakulaciji spermo ujame v epruveto in le-to odda na okencu v sobi. Priporočeno je, da moški pred oddajo nima spolnih odnosov oz. izliva semena približno 2-3 dni, tako da imajo semenčice čas za obnovo ter hkrati niso preveč stare, kar negativno vpliva na kakovost.

Pri analizi semena je pomembno tudi, da moški opozori na bolezni, pri katerih je prišlo do povišane telesne temperature v zadnjih treh mesecih, saj lahko to vpliva na kvaliteto semena.

Ker se semenčice obnavljajo približno 3 mesece, svetujemo, da se v primeru slabega spermiograma analiza ponovi čez 3 mesece.

Kaj pove spermiogram?

S spermiogramom se analizirajo ključne lastnosti semena:

· Volumen

· Barva

· viskoznost

· pH

· število in koncentracija semenčic (nad 20 milionov/mL)

· gibljivost semenčic (najmanj 50%)

· oblika oz. morfologija semenčic

Ključne so predvsem zadnje tri lastnosti. Več kot je semenčic v ejakulaciji, bolj kot so gibljive ter pravilnih oblik, lažje bodo prišle do jajčeca in ga oplodile.

7 nasvetov za povečanje moške plodnosti

Predstavljamo vam 7 nasvetov, s katerimi lahko moški izboljšate kvaliteto semenčic in s tem občutno povečate možnost zanositve.

- prenehajte kaditi; tobak negativno vpliva na morfologijo in gibljivost semenčic

- omejite pitje alkoholnih pijač; alkohol znižuje raven testosterona in zmanjša kvaliteto semenčic

- izogibajte se stresu; stres vpliva na delovanje hormonov

- poskrbite za ustrezno telesno težo; tudi telesna teža vpliva na hormonsko ravnovesje pri moškem in posledično na proizvodnjo zdravih semenčic

- poskrbite, da se sperma redno obnavlja; redni spolni odnosi poskrbijo, da se sperma ves čas obnavlja, zato se priporoča ejakulacija na 2-3 dni

- poskrbite za vnos potrebnih vitaminov in mineralov; antioksidatni, npr. vitamin C in E, cink, selen itd. imajo pomembno vlogo pri moški plodnosti, zato poskrbite za zadosten vnos potrebnih sestavin (več o tem si lahko preberet tu)

- izogibajte se savnam in vročim kopelim; pregrevanje mod negativno vpliva na kvaliteto semenčic, zato se odsvetuje uporaba savn, vročih kopeli, uporabe prenosnika v naročju, intenzivnih športnih aktivnosti itd.

Cimet - naravna pomoč pri neplodnosti?

Sindrom policističnih jajčnikov (PCOS) je pogosta motnja pri ženskah, ki vodi do težav z menstruacijo in posledično negativno vpliva na plodnost. V ZDA so nedavno izvedli raziskavo (Columbia University Medical Center v New Yorku), s katero so želeli ugotiviti vpliv cimeta na žensko plodnost. V raziskavi je sodelovalo 16 žensk s sindromom policističnih jajčnikov. Med študijskim obdobjem šestih mesecev je 11 žensk prejelo 1.500 miligramov cimeta v obliki prehranskega dopolnila dnevno, medtem ko je preostalih 5 udeleženk prejelo placebo tablete. Rezultati so pokazali, da so ženske, ki so jemale cimet, imele bolj urejen menstrualni cikel v primerjavi s kontrolno skupino. Od tega sta dve ženski zanosili v roku 3 mesecev po opravljeni raziskavi.

Pravilno planiranje spolnih odnosov je ključno za uspešno zanositev

Ali veš, da je nepravilno tempiranje spolnih odnosov najpogostejša napaka parov, ki želijo zanositi? Izogni se temu in preveri, kdaj je tvoje telo najbolj pripravljeno za zanositev.

Kako poteka uspešna zanositev?

Tik pred ovulacijo po spolnem odnosu moška sperme vstopi skozi maternični vrat in potuje do jajcevodov. Polovica spermijev izbere pravilni jajcevod in v naslednjih 24 urah spermiji prispejo do jajčeca. Praviloma le enemu spermiju uspe, da prodre v jajčece, zunanja ovojnica jajčeca pa preprečuje, da bi še kakšen prodrl vanj. Nastane zarodek, ki vstopi v maternico in se ugnezdi v steno maternice.

Kdaj planirati spolni odnos?

Pri planiranju spolnega odnosa je najpomembnejše spremljati ovulacijo. Nekatere ženske vedo za čas ovulacije precej natančno (spremljanje telesnih znakov kot so sluz materničnega vratu, bolečina ob ovulaciji, ki jo običajno čutimo na levi ali desni strani itd), medtem ko druge ne čutijo nobenih sprememb. V tem primeru si lahko pomagate z ovulacijskimi testi.

Zanositev je možna le med ovulacijo, zato je ključno poznavanje plodnih dni pri ženski, s čimer lahko tudi pravilno planiramo spolne odnose. V času ovulacije se jajčece izloči iz jajčnika in takrat je ključno, da ga oplodi semenčice. Večina semenčic preživi le 2-3 dni, v idealnih pogojih pa lahko tudi 6. Za čim večjo možnost uspešne oploditve je tako dobro, da s spolnimi odnosi pričnemo že nekaj dni pred ovulacijo in imamo spolne odnose na 1-2 dni. Največja možnost zanositve je takrat, ko pride do spolnega odnosa en ali dva dneva pred ovulacijo ali točno na dan ovulacije.

Nasvet: uporabi ovulacijski koledarček in izračunaj najbolj plodne dni!

Zelo pomembno je, da moški ne zadržuje sperme in redno ejakulira. Le tako se bodo semenčice sproti obnavljale, bile dovolj številčne, pravih oblik in dovolj gibljive za oploditev jajčeca. Spolne odnose imejta tako tudi izven plodnega obdobja (vsaj na vsake 5 dni).

Spolni odnos pogosto pri parih, ki se trudijo zanositi, postane bolj nujno zlo kot užitek, zato vseeno poskušajta poskrbeti, da bo vsak spolni odnos čas, ko se prepustita drug drugemu in pri tem tudi čim bolj uživajta!

S pravo prehrano do zanositve

Če ste svoj hladilnik že napolnili z ekološkim sadjem in zelenjavo, se izogibate predelani hrani, prisegate zgolj na polnozrnate žitarice in uživate folno kislino, lahko naredite še korak dlje. Preverite, katero hrano je priporočljivo jesti ob posamezni fazi vašega menstrualnega cikla, s čimer lahko še povečate možnosti za zanositev.

1. faza: Menstruacija

Ko se začne vaša menstruacija lahko čutite krče, napihnjenosti, utrujenosti in hitro spreminjanje razpoloženja. To je predvsem obdobje, ko vaše telo izgubi tudi do 40 ml krvi in posledično telesu primanjkuje železa. To je torej čas, da se osredotočite na hrano, bogato z železom.

Jejte veliko:

Mesa, fižola, rib, zelene listnate zelenjave in semen. Večina teh živil je bogata z železom, beljakovinami ali obojim, kar je še posebej pomembno, če imate endometriozo ali močno krvavitev. Poleg tega imajo npr. ribe, semena in listnata zelenjava protivnetne lastnosti, ki vam bodo pomagale omiliti krče s spodbujanjem zdravega pretoka krvi. Še en nasvet: jejte veliko paprike, paradižnika, brokolija, kivija, citrusov in drugih virov hrane z visoko vsebnostjo vitamina C. Vitamin C pomaga telesu absorbirati železo iz fižola, celih zrn in obogatenih žitaric.

Izogibajte se:

Hladnim jedem (še posebej, če so vaše menstruacije boleče), alkoholu, kofeinu in začinjeni hrani, kar lahko še povečajo vaše krvavenje, ki vodi še do dodatne izgube železa.

2. faza: Folikularna faza

V folikularni fazi se vaše telo močno trudi razviti dominantni folikel in v telesu se povečujejo ravni estrogena. Pomemben je vnos zelenjave kot so brokoli, ohrovt, zelje in cvetača, ker pomagajo da se telo samo znebi odvečnega estrogena. Nikar pa ne pozabite tudi na oljčno olje, avokado, oreščke in semena ob listnati zelenjavi, saj vsebujejo veliko vitamina E, ki se nahaja v tekočini folikla, kjer domuje vaše jajčece.

Jejte veliko:

Živil, ki podpirajo razvoj foliklov: oreščki, semena, zelena zelenjava, stročnice, jajca in ribe.

Izogibajte se:

Predvsem alkoholu, saj vpliva na hormonsko ravnovesje in dehidracijo, ki je posledično kriva, da je vaša sluz pretanka in ne omogoča oplojenemu jajčecu, da se zasidra v maternici.

3. faza: Ovulacija

Kot ste blizu ovulacije, telo potrebuje veliko vitamina B in ostalih hranil za podporo sproščanja jajčeca in spodbujanje implantacije. Cink lahko pomaga pri delitvi celic in proizvodnji progesterona ter vitamina C, ki se nahaja v velikih količinah v foliklu, kjer se jajčece sprosti in lahko igra pomembno vlogo pri proizvodnji progesterona.

Esencialne maščobne kisline (EFA) so ključnega pomena v tej fazi. Najboljši vir je omega-3 iz rib ter prehranska dopolnila z ribjim oljem. Pomembna so, ker spodbujajo pretok krvi v maternico in nudijo podporo jajčniku, da lažje sprosti jajčece.

Jejte veliko:

Listnate zelenjave, polnozrnatih žitaric, jajc, stročnic, mesa, rib (ali ribje olje dopolnila) in pijte veliko vode. Voda ima ključno vlogo pri transportu hormona in razvoju foliklov. Pomaga tudi sluzi materničnega vratu, da plavalci vašega partnerja lažje in hitreje priplavajo na cilj.

Izogibajte se:

Kislih živil, kot so kava, alkohol, meso in predelana živila, ki lahko zakisajo sluz materničnega vratu in jo naredijo sovražno do sperme. Priporočamo veliko mladega korenja, zelene zelenjave in ohrovta.

4. faza: Lutealna faza

Zdaj je čas, da jeste veliko živil, ki spodbujajo rast celic. Beta karoten, ki se pogosto pojavlja v listnati zelenjavi, kot tudi v živilih rumene in oranžne barve (npr. korenje, melone in sladki krompir), pomaga ohraniti vaše hormone v mejah normale in preprečuje zgodnji splav.

Eno od živil, ki ga morate sedaj jesti zelo pogosto, je ananas. Poleg beta karotena ananas vsebuje snov imenovano bromelain, ki ima pozitivne učinke na fazo implantacije zarodka zaradi protivnetnih lastnosti.

Jejte veliko:

Toplih jedi, kot so juhe in enolončnice. V tej fazi je dobrodošlo vse, kar ustvarja višje temperature za pomoč vzdrževanja nosečnosti.

Izogibajte se:

Hladnim jedem ali uživanju surove hrane, še posebej sladoledu in zamrznjenemu jogurtu. Lutealna faza je čas, ko želimo spodbujati rast in širitev, učinek hladnih jedi pa je prav nasproten.

Kateri položaj je najboljši za zanositev?

Na povečanje možnosti oploditve pri spolnem odnosu lahko vpliva tudi položaj med spolnim odnosom in v nadaljevanju vam pomagamo z nekaj nasveti:

· Misijonarski položaj naj bi bil optimalen za zanositev,

· da bo čim več sperme ostalo v nožnici, naj poskuša moški po orgazmu svoj penis obdržati v notranjosti čim dlje,

· Po spolnem odnosu naj partnerica dvigne boke (pomaga si lahko z blazino) in s tem pomaga, da gre sperma v pravo smer,

· Raziskave so pokazale, da se možnost oploditve poveča, če ženska doživi orgazem za moškim. Na ta način naj bi spermo lažje potisnilo v maternični vrat, s čimer semenčice hitreje prispejo do jajčeca,

Kalkulator ovulacije

Izračunaj plodne dneve
Pričetek zadnje menstruacije:
Dolžina cikla:
Izračunaj

Ali ste vedeli?